کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، وزش موقت باد، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وقوع رعد وبرق رگبار پراکنده در همدان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حکیمی، کارشناس هواشناسی همدان با اشاره به اینکه از بعد از ظهر امروز، چهارشنبه، احتمال وقوع رعد و برق و رگبار پراکنده باران در آسمان این استان پیش بینی می شود، افزود: توصیه می شود ساکنان همدان و عشایر از تردد در ارتفاعات پرهیز کنند.

وی ادامه داد: آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، وزش موقت باد، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: میزان بارش‌ها ناچیز است و به صورت لحظه‌ای، در نقاطی از استان رخ خواهد داد.

حکیمی با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر نیز غبار رقیق آسمان استان را فرا می‌گیرد، بیان کرد: ابرهای موجود در آسمان استان به دلیل گرمای هوا و ایجاد رطوبت، تشکیل شده است، که به صورت رگبار پراکنده تأثیر خود را می‌گذارد.

وی ادامه داد:  فردا، پنجشنبه از میزان ناپایداری هوا کاسته و آسمان استان پایدار می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: تا ابتدای هفته آینده، دمای روزانه (بیشینه) استان بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش و پس از آن به طور نسبی دمای استان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: اسدآباد با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کبودراهنگ با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده‌اند.

حکیمی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای همدان ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام/ج

 وقوع رعد وبرق رگبار پراکنده در همدان 

برچسب ها: هواشناسی ، رعد وبرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.